Klimaatdebat in kader van Provinciale Statenverkiezingen

27 februari 2019

Klimaatdebat in kader van Provinciale Statenverkiezingen

Foto: SP

Op woensdag 13 maart houdt de SP Haarlem in het kader van de Provinciale Statenverkiezingen een avond over de klimaatverandering. Politici en deskundigen bespreken de mythes, de feiten en gaan in op de vraag hoe dan en wie gaat dat betalen? De avond vindt vanaf 19.30 uur plaats in het café van de Toneelschuur in Haarlem onder leiding van oud burgemeester Bernt Schneiders. De toegang is gratis.

Alhoewel de organisatie in handen van de SP ligt, streeft de partij ernaar zo divers mogelijke standpunten te belichten. Ook jongeren krijgen de ruimte.

Het debat  is opgedeeld in drie blokken. In het eerste blok staat centraal de vraag wat klimaatverandering is. Michiel van den Broeke van de Universiteit Utrecht bespreekt de mythes en feiten. Blok twee gaat over de energietransitie. Mart Lubben van het Energietransitiemodel en Stijn van den Heuvel van NUON/Vattenfall buigen zich over de vraag: Hoe dan? In het derde blok zitten industriële partners aan tafel en denkt Jongeren Milieu Actief mee over de vraag wie dat gaat betalen?

Ieder blok begint met een prikkelende pitch van 5 minuten. Na ieder blokje komt een aantal politieke partijen aan het woord en krijgt het publiek de kans om mee te praten. Het geheel wordt omlijst met muziek van Renee Schnater van Idols en met kunst van Anabella Meijer in de vorm van cartoons.

Voor meer informatie:

Arda Gerkens (lid 1e kamer voor de SP) | 06 - 24 68 44 89 | arda.gerkens@eerstekamer.nl

Corine Eckhard (schaduwraadslid SP Haarlem) | 06 – 42 13 70 89 | corine.eckhard@gmail.com