Uitstel of afstel voor slecht plan Meerwijk?

6 maart 2022

Uitstel of afstel voor slecht plan Meerwijk?

Meerwijk wacht al heel lang op een goede aanpak van het openbare groen. De wijkraad en de bewoners waren dan ook erg blij dat er eindelijk geld zou worden uitgetrokken voor een plan: IVORIM (Integrale Vernieuwing Openbare Ruimte In Meerwijk). Helaas lijkt dit nu vooral misbruikt te worden om autootje te pesten en mogen wijkraad en bewoners alleen voor de show meepraten. Dat pikten de Meerwijkers niet en ze kwamen succesvol in opstand.

Afgelopen zaterdag was er een protestactie van de bewoners tegen de plannen, waar de SP ook bij aanwezig was om de bewoners te ondersteunen. Minder parkeerplekken, op slechte plekken, dat was het grootste bezwaar. En terecht, want vergroening en klimaatbestendig maken van de wijk, kan ook zonder het grootschalig laten verdwijnen van parkeerplekken.

Het vaststellen van het plan lijkt voorlopig van de baan, maar uitstel is nog geen afstel. SP Haarlem lijsttrekker Sibel Özoğul-Özen: "De coalitiepartijen GroenLinks, PvdA, D66 en CDA lijken het uit te stellen, maar het zou niet de eerste keer zijn dat na de verkiezingen op iets wordt terugkomen. Met een stem op de SP weet je zeker dat ook na de verkiezingen iemand in de gemeenteraad zit die 100% achter Meerwijk staat en blijft staan."

Foto: Marja

Zie ook onze informatie-flyer hierover: Stop IVORIM